بررسی نقش سبک های یادگیری در فرآیند آموزش کارآفرینی

بررسی نقش سبک های یادگیری در فرآیند آموزش کارآفرینی در ۱۳ صفحه مجزا از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی قابل ویرایش با فرمت doc



چکیده

  این پژوهش توصیفی- پیمایشی به منظور بررسی نقش سبک های یادگیری در فرآیند آموزش کارآفرینی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی تشکیل دادند(۲۱۰N=) که تعداد ۱۳۵ نفر از آنان بر اساس جدول کرجسی و مورگان (۱۹۸۰ ) با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت  گردآوری اطلاعات از آزمون گروهی بازیافت تصاویر پنهان استفاده شد. بر اساس یافته­ها، سبک یادگیری دانشجویان مورد مطالعه به طور میانگین، وابسته به محیط است. این دانشجویان در شناسایی فرصت های کارآفرینانه دارای توانایی قابل توجهی هستند در حالی که در سایر مراحل فرایند کارآفرینی (برنامه ریزی، سازماندهی منابع و راه اندازی کسب و کار) توانایی چندانی ندارند. همچنین تفاوت معناداری بین سبک های یادگیری دانشجویان پسر و دختر بدست آمد. بدین معنا، دانشجویان پسر از سبک یادگیری مستقل از محیط و دختران از سبک یادگیری وابسته به محیط برخوردارند. با توجه به نتایج حاصل، آموزش مراحل مختلف فرآیند کارآفرینی متناسب با سبک یادگیری فراگیران موجب اثربخشی آموزش های کار آفرینی و شکوفایی استعدادهای طبیعی فراگیران می شود. 


واژه های کلیدی: آموزش کارآفرینی، سبک یادگیری، مستقل از محیط، وابسته به محیط.

 

فهرست مطالب :


مقدمه :

 نظریه  مایرز و بریگز (۱۹۹۸ ):  

نظریه گریگورک (۱۹۸۲ ): 

نظریه کلب (۱۹۸۴ ):

نظریه  ویتکین (۱۹۷۶) :

روش تحقیق

یافته ها

بحث و نتیجه گیری

منابع :



 

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *