ارائه ی چارچوبی از چالش های آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی

ارائه ی چارچوبی از چالش های آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی در ۱۶ صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc



چکیده:                                                                                                                                                                          

می­توان ادعا نمود بررسی آموزش کارآفرینی به روش های خاص که شایسته  یک رشته جدید تحقیقاتی باشد از ابتدای سال ۱۹۸۰ آغاز شده است. در این رشته نیز همانند دیگر رشته های دانشگاهی عقاید و تفکراتی ارائه گردید و موارد مطالعاتی زیادی بررسی شد. برنامه ها و ابتکارات آموزشی پیش از به وجود آمدن یک چارچوب نظری و عملی در خصوص کارآفرینی مطرح شدند. گرچه مقوله آموزش کارآفرینی را نمی­توان جدا از خود کارآفرینی دانست، با این حال مدت زیادی از مطرح شدن مدل ها، پارادایم ها و نظریه های کارآفرینی نمی گذرد، لذا نباید انتظار موارد مطالعاتی زیادی را در این زمینه داشت. به استناد  تحقیقات صورت گرفته توسط محققان در حوزه کارآفرینی و آموزش­های کارآفرینی، چالش­هایی بر سر راه آن جهت آموزش، ترویج و گسترش کارآفرینی به گونه­ای عملی در دانشگاه­ها وجود دارد که باید مورد توجه سیاست­گذاران آموزشی قرار گیرد. در این مقاله با هدف تبیین و برجسته­سازی چالش­های آموزش کارآفرینی در نظام­ آموزش عالی، پس از بیان ضرورت آموزش کارآفرینی در آموزش عالی بالاخص در دانشگاه­های جهان و موضوعات و ادبیات مربوطه به آن، چارچوبی از چالش­های آموزش کارآفرینی در نظام­ آموزش عالی  ارائه گردید. در نهایت موارد مذکور جمع‏بندی شده، بحث‌‌ومقایسه، نتیجه‌گیری و کاربردهای مدیریتی آن در دنیای واقعی ارائه ­می­گردد.


واژگان کلیدی: چالش- کارآفرینی- آموزش کارآفرینی- نظام­ آموزشی عالی

 

فهرست مطالب :


۱-  مقدمه

۲-بیان مسئله

۳- چالش­های آموزش کارآفرینی در نظام­های آموزش عالی

۳-۱-عدم انسجام بخش­های آموزش کارآفرینانه:

 3-2- چالش­های شخصی و غیر شخصی:

۳-۳- ضعف تئوریک در نظام آموزش:

۳-۴- تکنولوژی­های دانشگاهی:

۳-۵- ارتباط با جامعه:

۳-۶- اعضای هیئت علمی:

۳-۷- کم توجهی به امر پژوهش در زمینه کار آفرینی و آموزش آن :

۳-۸- شکاف بین مراکز کسب و کار و مراکز علمی و آکادمیک:

۳-۹- سطحی نگری در مفهوم کارآفرینی:

۳-۱۰- تامین مالی:

۳-۱۱- تغییر مدیران به مثابه تغییر ارزش ها:

۳-۱۲- خطر پذیری فراگیران- ایمنی اعضای هیئت علمی:

۳-۱۳- ارزیابی برنامه­های آموزش کارآفرینی:

۳-۱۴- عدم حمایت موسسات دولتی از آموزش کارآفرینی و کار آفرینان

۴- ارائه­ی چارچوبی از چالش­های آموزش کارآفرینی در نظام­ آموزش عالی

۵- بحث و نتیجه­گیری

– بحث و مقایسه، نتیجه­گیری و کاربرد­های مدیریتی پژوهش

– منابع و ماخذ

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *