تحلیل محیط کسب و کار در ایران و جهان

تحلیل محیط کسب و کار در ایران و جهان در ۱۶ صفحه مجزا همرا با جداول و نموودار های هر بخش قابل ویرایش با فرمت doc



چکیده

از ابتدای قرن بیستم دغدغه اصلی اقتصاددانان، فراهم آوردن و ایجاد محیطی است که بر اساس آن بتوان زمینه مناسبی در جهت رشد و توسعه کشور بوجود آورد. به عبارت دیگر صاحب نظران همواره در تلاش هستند عوامل موثر بر رشد سریع اقتصادی را شناسایی و بهبود بخشند. در این راستا محیط کسب و کار بعنوان مهمترین عامل افزایش رشد اقتصادی در کشورها شناخته شده است. با توجه به اینکه شاخص‌های کسب و کار معرف وضعیت فعالیت های اقتصادی در میان سایر کشورهای دیگر از جمله، تأسیس و راه‌ا‌ندازی، اخذ مجوز، استخدام و اخراج نیروی کار، پرداخت مالیات‌ها به دولت، حجم تجارت برون‌مرزی و زمان مورد نیاز جهت انحلال یک موسسه می باشد، ما را بر آن می‌دارد که به بررسی علل سیر نزولی جایگاه ایران در بعد فضای کسب و کار بپردازیم. مقاله حاضر ضمن بررسی جایگاه شاخص های فضای کسب و کار ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان به تبیین اهمیت و الزامات ساده سازی فرآیند شکل گیری یک فعالیت اقتصادی پرداخته است.


واژگان کلیدی : محیط کسب و کار، اقتصاد، شاخص، تجارت


فهرست مطالب :

 

مقدمه

تحلیل کسب و کار و شاخص های کسب و کار:

شاخص آزادی اقتصادی :

شاخص‌های ده گانه آزادی اقتصادی برای اقتصاد ایران درسال  2008 :

تحلیل شاخص های ده گانه آزادی اقتصادی در ایران و مقایسه آن با کشورهای عربستان و ترکیه :

 آزادی کسب وکار:

آزادی تجارت:

 آزادی مالیاتی:

 اندازه دولت

 آزادی پولی

 آزادی سرمایه‏گذاری

 آزادی تاُمین مالی

  رهایی از فساد مالی

 آزادی نیروی کار

رتبه جهانی و منطقه‏ای ایران و کشور های منطقه در شاخص آزادی اقتصادی در سال ۲۰۰۸ :

نتیجه گیری و جمع بندی :

منابع : 

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *