بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی (زنان) با تمایل به کارآفرینی در سازمانها و ادارات دولتی شهر اردبیل

بررسی رابطه بین  ویژگی های شخصیتی (زنان) با تمایل به کارآفرینی در سازمانها و ادارات دولتی شهر اردبیل  در ۱۵ صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc


چکیده :

      هدف از این پژوهش بررسی و توصیف ویژگی های شخصیتی (زنان)، در سازمان ها و بررسی تمایل آنها به کارآفرینی و همچنین تحلیل رابطه آن دو با یکدیگر می باشد. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه زنان سازمان های دولتی شهر اردبیل می باشد که با استفاده از روش طبقه ای تصادفی، متناسب با حجم طبقه تعداد ۱۵۳ نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته شخصیت و کارآفرینی به ترتیب شامل ۳۵ و ۵۴ سئوال بسته پاسخ بر اساس مقیاس هفت درجه ای لیکرت بود. اعتبار پرسشنامه شخصیت و کارآفرینی بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب ۷۸/۰ و ۸۱/۰ برآورد گردید. پس از جمع آوری داده ها فرضیه های تحقیق از طریق ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی، ضریب همبستگی اسپیرمن و با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج این پژوهش نشان می دهد که بین ویژگی های شخصیتی (زنان) با تمایل آنها به کارآفرینی رابطه معناداری وجود دارد، لذا پیشنهاد می شود، به دلیل اینکه ویژگی های شخصیتی (زنان) با کارآفرینی ارتباط دارند، شناخت ویژگی ها و خصایص شخصیتی در زنان بر روی کارآفرینی تأثیر گذاشته و با تقویت این ویژگی ها می توان کارآفرینی را در زنان افزایش داد.


واژگان کلیدی: شخصیت، ویژگی های شخصیتی، زنان، کارآفرینی، سازمان


فهرست مطالب :


۱- مقدمه

کارآفرینی

عوامل کلیدی کارآفرینی

آموزش عالی و کارآفرینی :

۳- کارآفرینی در آموزش عالی ایران

۴- پیشینیه تحقیق

۵- روش انجام پژوهش

۶- یافته های پژوهش

بحث و نتیجه گیری

منابع

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *