مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهداف پیشرفت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهداف پیشرفت در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴ ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )



توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اهداف پیشرفت

تعاریف اهداف پیشرفت

یکی از موضوعات مهم در حوزه انگیزش و یادگیری، بررسی نقش اهداف پیشرفت یا سوگیری­های اهداف است. جهت­گیری­های اهداف، اهداف و معانی هستند که شخص برای رفتار پیشرفت خود در نظر می­گیرد (یوسف، ۲۰۱۴). در تفکیک اهداف پیشرفت، ابتدا پژوهشگران فقط بر دو جهت­گیری تبحری و عملکردی تأکید می­کردند (دووک، ۲۰۱۲)، ولی شواهد و نظریه­های جدیدتر سه جهت­گیری هدفی یا حتی چهار جهت­گیری هدفی تبحری-رویکردی، تبحری-اجتنابی، عملکردی-رویکردی و عملکردی-اجتنابی را پیشنهاد می­کنند (الیوت، فونسکا و مولر، ۲۰۱۲). افراد دارای جهت گیری تبحری برای تبحر در تکلیف، غلبه بر چالش یا افزایش سطح کفایت، و افراد دارای جهت­گیری عملکردی، برای دستیابی به نمرات خوب یا خرسند کردن دیگران (معلم، اولیا یا دیگران) تلاش می­کنند (پینتریچ، ۲۰۱۰). ویژگی رویکردی یا اجتنابی جهت­گیری­ها نیز به تمایل شخص برای دور شدن یا نزدیک شدن به تکلیف، برای رسیدن به هدف اشاره دارد.



. Goal Achievement

. Goal Orientation

. Mastery Orientation

. Performance Orientation

. Dweck

پژوهش های پیرامون جهت گیری هدف

پژوهش­های زیادی در مورد پیامد­های جهت گیری هدف انجام شده است. این پژوهش­ها، دامنه­ی وسیعی از متغیرهای هیجانی، شناختی و رفتاری را در بر می­گیرند. در بعد هیجانی، عواطف مختلفی به عنوان پیامد انواع جهت گیری هدف مورد بررسی قرار گرفته است .بعلاوه نشان داده شده است که این اهداف موجب پیامد­های شناختی مانند کمال گرایی، خود کارآمدی، عزت نفس و خودنظم­دهی هستند. همچنین نقش این متقیر در پیشرفت تحصیلی و رفتار های آموزشی و یادگیری مورد تحقیق قرار گرفته است. در ادامه، مروری بر این پیامد ها صورت می­گیرد.

در پژوهش (دنیلز و همکاران، ۲۰۰۸) از تحلیل خوشه ای برای گروه بندی دانشجویان در دو دسته­ی تسلط گرایشی و عملکرد گرایشی در اغاز نیم سال استفاده شد و عضویت خوشه ای برای پیش بینی، ملالت و اضطراب در پایان نیم سال به کار رفت. محققان دریافتند که اهداف تسلط پیش بینی کننده های مثبت لذت از یادگیری، امید و غرور و پیش بینی کننده های منفی ملالت و خشم هستند. آنها متوجه شدند که اهداف تسلط و جهت گیری هدف چند گانه، هر دو، ارزیابی های مثبت و هیجانات سالم را می پرورانند با این تفاوت که افراد با اهداف چند گانه، آسیب پذیری بیشتری نسبت به اضطراب دارند که تا حدی ناشی از تاکید زیاد برای عملکرد در مقایسه با اهداف تسلط است (دنیلز و همکاران، ۲۰۰۸).


زارع و رستگار (۱۳۹۳) نیز در پژوهش خود به این یافته نائل شدند که اهداف پیشرفت (تبحری، رویکرد  عملکرد و اجتناب  عملکرد) توانستند هیجانات پیشرفت مجزا (لذت، خستگی و ملال، خشم، امید، غرور، اضطراب، ناامیدی و شرمساری) را پیش بینی کنند.

نتایج پژوهش نیکدل و همکاران (۱۳۹۲) نشان داد جهت گیری هدفی عملکردی  اجتنابی بر هیجان های تحصیلی مثبت، اثر منفی و بر هیجان­های تحصیلی  منفی اثر مثبت و معنادار دارد.

 

 

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *