مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق تحصیلی (فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق تحصیلی در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم


همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:


اشتیاق تحصیلی

سازه اشتیاق تحصیلی در روند تحصیلی زندگی دانش آموز و ازجمله مهم ترین مؤلفه ها در مواجه موفقیت آمیز با چالش های تحصیلی، شغلی، خانوادگی، اجتماعی که هر جوانی در مسیر رسیدن به آرزوها و اهدافش با آن مواجه می شود، محسوب می گردد باید به شور و شوق و اشتیاق و عوامل وابسته به آن به عنوان بخشی از عناصر مؤثر بر موفقیت دانش آموز توجه ویژه مبذول شود (سماواتیان و همکاران، ۱۳۹۲). 

………..

…………………

……………………………

آنولا و استاتین و نورمی (۲۰۰۰) معتقدند که رابطه مثبت بین معلم و دانش آموز، احساس مثبت از مدرسه و یادگیری  لذت بخش از ملاک های اشتیاق تحصیلی است. رفتارهای مثبت در کلاس و اشتیاق در انجام تکالیف مدرسه نیز به معنی اشتیاق تحصیلی است (فرازنده و همکاران،۱۳۹۱). مطالعات اخیر اشتیاق تحصیلی را به صورت پافشاری و حالت هیجانی-انگیزشی مثبت در مورد کارهای مدرسه بیان کرده است و در برگیرنده سه جنبه است: شور و شعف و از خود بی خود شدن و جذب شد (سالانوا، برسو و شوفلی،۲۰۰۵، به نقل از فرازنده و همکاران،۱۳۹۱).

“انرژی” یعنی سطوح بالایی از انرژی  و ثبات روانی در حین انجام و تمایل به انجام کاری نوآورانه در حین انجام کار و مقاومت در مقابل دشواری هاست. حس “فداکاری” با احساس اهمیت داشتن  و غرور و اشتیاق و الهام گرفتن  و چالش در ارتباط است (کاناگو،۱۹۸۲، به نقل از فرازنده و همکاران،۱۳۹۱). “جذبه” یعنی به طور کامل متمرکز شدن بر درس و عمیقا جذب درس شدن (فرازنده و همکاران،۱۳۹۱) .

نقطه ی مقابل اشتیاق تحصیلی، عدم درگیری یا بی تفاوتی است که بر تلاش نکردن و نداشتن مداومت اشاره دارد و به صورت عدم تنش و رها کردن تکلیف بر روزمرگی نماید.  فقدان اشتیاق تحصیلی باعث می شود که دانش آموزان سرمایه گذاری لازم و کافی برای تکالیف درسی خود انجام ندهند (فین،۱۹۸۹) و  و هیجانات منفی از قبیل خستگی، غمگینی و احساس کسالت را تجربه نمایند (اسکینر  و همکاران ، ۲۰۰۹).

 

مدل های اشتیاق تحصیلی

۲- ۴- ۱- ۱- مدل بلومنفیلد و پاریس (۲۰۰۴)

مدلی که در پژوهش حاضر نیز از آن استفاده شده است مدل بلومنفیلد و پاریس (۲۰۰۴) می باشد که اﺷﺘﯿﺎق ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ را  دارای ﺳﻪ ﺑﻌﺪ  رﻓﺘﺎری (رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻣﺜﺒﺖ، ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ درﺳﯽ، ﻣﺸﺎرﮐﺖ در  ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎی ﻓﻮق ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ ﮐﻪ ﻣﺪرﺳﻪ ﮐﻪ ﺑﺮای ﺳﺎزﮔﺎری رواﻧﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ داﻧﺶ آﻣﻮز ﻣﻔﯿﺪﻧﺪ، ﻋﺎﻃﻔﯽ (اﺣﺴﺎﺳﺎت ، ﻋﻼﯾﻖ، ادراﮐﺎت و ﻧﮕﺮﺷﻬﺎی داﻧﺶ آﻣﻮز ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪرﺳﻪ)و ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ (ﻧﯿﺮوﮔﺬاری رواﻧﺸﺎﺧﺘﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان در اﻣﺮ ﯾﺎدﮔﯿﺮی و ﮐﺎرﺑﺮد راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ ﺗﻮﺳﻂ آن ﻫﺎﺳﺖ) ﻣﯽ داﻧﺪ.

 

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *